Turkije in zicht 2 e versie vanaf de juiste locatie

23 mei 2012 - Alexandroúpoli, Griekenland

Reisverslag Balkan 2012

Vervolg 22 mei.

Op de standplaats van de auto bleek het signaal toch niet sterk genoeg waardoor we naar binnen zijn gegaan en aan de bar koffie en thee gaan drinken en gebruik maken van wel een voldoende sterk signaal. Omdat de laatste foto´s nog niet in de labtop opgeslagen zijn kon er geen foto meegestuurd worden. Het koffie, theedrinken, chips en sinas kopen en internet gebruik voor het wereldbedrag van € 5 inclusief fooi en een heel klein gesprekje met de cassiëre annex barmedewerkster die op de avondschool Engels leerde. Overzetten van de foto´s in labtop en geheugenstick hebben we later maar weer op het stroomplekje gedaan. Inmiddels was tussen aankomst en vertrek van deze locatie 2,5 uur verstreken maar de accu van de labtop is weer vol dus die moet er weer een uurtje tegen kunnen. Het dagelijks verslag gaan we vanaf nu halverwege de dag ook bijwerken want dan kan de labtop onder het rijden ´s middags weer opgeladen worden. Dit werkt bij stilstaande motor niet omdat het klaarblijkelijk te veel vergt van de omvormer naar 230 volt. De accu´s van de fototoestellen kunnen wel bij stilstaande motor opgeladen worden. Om gas uit te sparen gaat de koelkast bij het naar bed gaan over op 12 volt uit de huishoudaccu die dan ook niet nog belast moet worden met het opladen van accu´s.  We hebben onderweg weer veel paard en wagens gezien maar de mooiste was wel de paard en wagen met koetsier die wel met z´n mobieltje aan zijn oor zat. Om 13 uur bij de grens van Bulgarije naar Griekenland waar de aardige beambte ons vroeg of we de aardbeving nog gevoeld hadden, W had dus niet gedroomd vannacht. Deze beambte adviseerde ons bij elke grensovergang een stempel te vragen als een soort herinnering. Dit gaf 500 m verder bij de Griekse beambte wel wat problemen maar uiteindelijk kregen we toch een stempel van Griekenland. Hij zei nog;  je kan toch ook foto’s maken? Maar toen W dat wilde doen was het ook weer niet goed! Bij binnenkomst werden we verwelkomd met een verfrissend Grieks buitje regen. Bij het ontbreken van het bord “Welkom in Griekenland” hebben we maar een foto van de kaart van dit land gemaakt. Weer een mooie plek voor de lunch gevonden boven op een bergweide op weg naar Potamoi, het einde van de gemaakte route. Vlakbij dit dorp begon het wat te regenen wat hoe hoger we kwamen toch verrijkt werd met hagel wat ons het versje deed zingen van: ‘t hagelt, ‘t hagelt, grote korrels………, de ouderen weten hoe het verder ging. Even dachten we terug aan Slovenië waar dit ook overging in sneeuw maar zo ver kwam het niet de asfalt weg was op en de bergweg leek te modderig om verder te rijden. We zijn omgedraaid en weer 30 km terug gereden richting Drama om vooralsnog via asfalt Griekenland te doorkruisen. Voorbij Drama hebben we bij een Zonnepanelenveld een fruithapje gedaan voor we richting Xanthi zouden gaan. Even voor Xanthi zag W een mooi weggetje de bergen in maar daar moest eerst een bruggetje voor genomen worden waar G niet zo van gecharmeerd was maar hij hield. Halverwege het hoger gelegen dorpje hebben we de camper bij een uitzichtpunt neergezet, zijn gaan eten en daarna weer op tijd naar bed.

Woensdag 23 mei.

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties die we krijgen!!!!!

Vannacht weer ongestoord geslapen en wakker geworden door een auto die 20 m verder neergezet werd en waar een man met een hond uitstapte en gewoon ging wandelen. Na toilet maken weggereden en 20 km verder ontbeten op een plaatsje waar ook waar botten lagen. Deze blog wordt nu verstuurd uit Alexandroupoli op 40 km van de Turkse grens. We zitten nu in een restaurant op 500 m van de Middellandse zee.

22  mei 41822  mei 15722  mei 382

22  mei 44923  mei 452

1. Gerard en Truus:
    mobieltje uit?
    Gezellig om jullie zo te horen studderen.
    Veel liefs,
    Gerard en Truus
  2. Tante wil:
    23 mei 2012
    hallo,jullie wroeten wat af.Is dit vakantie,je werkt denk ik intnsiever dan thuis. Maar ik vind het geweldig. Ik zou jong willen zijn. Hou je haaks en voorzchtig he/ geen gekke dingen doen?Hoor die ouwe tante nou toch. Niets van aantrekken Dag
  3. Vera Van Der Sluis:
    23 mei 2012
    Tjonge jonge, wat een tempo hebben jullie, nu al in de buurt van Turkije en toch onderweg tijd om te genieten van al het moois dat zich voordoet. Veel plezier lieverds en bedankt voor de mooie verhalen die jullie delen met ons
  4. Marieke:
    23 mei 2012
    Oh ja, heeeeerlijk die verhalen. Willem, al plannen voor het volgende avontuur? Met de camper door Azië? Grapje Greet ;-). Genieten en blijf schrijven, genieten wij een beetje mee. Dikke X uit warm Oudorp (27 graden).
  5. Rita:
    25 mei 2012
    Wat gaan jullie snel zeg, nu al in Turkije. Geniet van jullie avontuur en verhalen.Het is hier ook al een week lekker warm, heerlijk gewoon.Wacht vol spanning op jullie volgend verslag,geniet lekker!
    Liefs Rita