Vrijdag 18 mei

18 mei 2012 - Arad, Roemenië

Reisverslag Balkan 2012

Vrijdag 18 mei.

Waar in de laatste blog van 18 mei , Slowakije stond, zal het voor de oplettende lezer duidelijk geweest zijn dat dit Slovenie had moeten zijn.

Vanmorgen om 8 uur op met mooi weer. W broodjes halen in het dorp omdat daar volgens de camping eigenaar een supermarktje moest zitten op ongeveer 400 m naar links op de asfalt weg. Nou dit bleek natuurlijk weer zowat een kilometer lopen. Eerst kon W het niet vinden maar een Spaans sprekende mevrouw wist aan te wijzen dat nog verder gelopen moest worden. In deze winkel kon ook met Euro’s betaald worden en het wisselgeld was uiteraard in Roemeense Lei. (1 Lei is ongeveer 1 kwartje (25 cent). Voor het gegeven tientje kreeg W 30 Lei terug waardoor hij eerst dacht bedonderd te zijn maar dat viel achteraf reuze mee. Voor de 2,5 euro had hij wel 4 broodjes en een pot honing. Om 10 uur zijn we gaan wandelen tussen de wijngaarden die hier aan de voet van de Zarandbergen veelvuldig aanwezig zijn. Na terugkomst heeft G de wasmachine gevuld en W is met de blog in de weer gegaan welke in de loop van de middag verstuurd kon worden omdat er nu in tegenstelling tot gisterenavond wel op de kampeerplek WIFI was. Alle systemen van de camper zijn weer bijgevuld en morgen kunnen we weer verderop, met onder andere schoongewassen kleding en voldoende water om het een paar dagen zonder campings te kunnen doen. We gaan nu naar het zuid westen van Roemenie waar we niet heel veel campings verwachten. Dus moeten we klaar zijn om het zonder externe voorzieningen te doen. Het zal  wel  een paar dagen duren voor we weer wat laten weten.

1. Vera Van Der Sluis:
    Hallo G & W ;-)

Jullie zijn al een behoorlijk eind opgeschoten zeg. Wij wensen jullie veel succes en leuke bivak plekken in zuid Roemenië. Groetjes Jan en Vera
  2. Duco:
    Hey Kanjers!
    Leuk om te lezen, nog veel plezier!

grt. Duco
  3. Nick en Wiena:
    Hoi Willem en greet.
    Terwijl jullie mooie wandelingen maken in de wijngaarden aan de voet
    Van de Zarandbergen doen wij het hier met het uitzicht van een prachtige Gouden Regen aan de overkant op no.11.
    We genieten van jullie verhalen en kijken uit naar de volgende.
    Gr.Niek en Wina.
  4. Chris en Bea:
    19 mei 2012
    Hallo Greet en Wim, Jullie hebben al veel mooie dingen gezien en zijn al een aardig eind opweg. Nu gaan jullie dus echt de boesh, boesh in. Pas goed op elkaar en geniet met volle teugen, groetjes Chris en Bea
  5. Tante wil:
    20 mei 2012
    Hallo, Ik volg de reis met spanning.Ik vind het heel leuk hoor.Groetjes en geniet maar fijn Dag
  6. Marjo en Dick:
    20 mei 2012
    Hoi Willem en Greet. Tjonge jullie zijn me daar een eind van huis. Wat een leuke avonturen beleven jullie. Blijf schrijven, ik blijf ze lezen. Let wel goed op elkaar en blijf gezond. Lieve groetjes van Marjo (en Dick natuurlijk)
  7. Clementine Faes:
    21 mei 2012
    Jullie gaan als een speer...