Santiago de Compostella

28 november 2016 - Alkmaar, Nederland

​​

Mijn reis naar Santiago de Compostella  ( 2 e versie, de eerste had nog niet verzonden moeten worden omdat de bedoeling is dat ik alleen ga.)

nov 2016

Ik loop al een paar jaar rond met de gedachte iets alleen te ondernemen. Tot nu toe heeft dat alleen gestalte gekregen door 4 jaar geleden drie dagen alleen op de motor van huis te te zijn.
Een verre langdurige reis leefde voortdurend in mijn achterhoofd. Buurman Koos heeft twee grote wandeltochten ondernomen naar Santiago de Compostella en Rome en waarna ik vol belangstelling luisterde naar zijn verhalen.
Zo'n twee maanden gelden kwam ik op internet een fietsverhaal tegen van iemand die op de fiets naar Santiago gereden was. Vanaf dat moment begon het steeds harder te kriebelen tot ik het toch met Greet wilde delen.
Haar eerste reactie was dat ze ' het niet leuk' vond. We hebben hier een poosje over gepraat met als uitkomst dat het nog steeds niet leuk vond maar ze me toch ook niet tegen wilde houden.
Omdat ik de tocht wil ondernemen voor mijn 70 e jaar ( ik ben nu 67 jaar en 10 maanden) heb ik de gelegenheid om in alle rust de voorbereidingen te doen voor de tocht in de zomer van 2017.
Inmiddels heb ik een gesprek gehad met mijn huisarts (Kees Koolbergen) omdat ik benieuwd was naar zijn reactie. Gedurende het gesprek gingen zijn ogen steeds meer twinkelen en gaf aan dat ook wel te willen na zijn pensionering. Omdat ik in redelijke conditie verkeer en geen medische problemen heb zag hij geen reden om mij de tocht af te raden met de opmerking erbij dat dit advies hem bij Greet niet geliefd zou maken.
De voorbereiding kan beginnen! en zal proberen hier verslag van te doen. Bij alle zaken die geregeld moeten worden zit ook het wel of niet maken van een blog en met wie ik die dan wil delen.

1. Clementine Faes:
    29 november 2016
    Wat een toeval, de afgelopen 2 weken een paar keer aan jullie gedacht en van plan jullie te bellen. Het is al weer een jaar geleden dat wij elkaar in Tuitjenhorn spraken. Hopelijk zien we elkaar voor Wim's vertrek! Succes bij je voorbereidingen, Clementine
  2. Martin & Marianne Berrier:
    29 november 2016
    Fantastisch dat je deze respectvolle tocht voornemens bent te gaan ondernemen. Wachten in spanning af of het werkelijkheid gaat worden en je in staat bent de belemmeringen op je pad weet te overwinnen.
    Succes
  3. B.J.T. Kerkdijk:
    30 november 2016
    Gewoon doen, niet uitstellen want het is een prachtige ervaring.